Åldern tar ut sin rätt

Nu är vi äntligen legala. Vi var till Singapores motsvarighet till migrationsverket igår och fixade vårt arbetstillstånd här i landet. Vi fick gå fram till en farlig dam som stirrade argt på mig (Thomas) när jag inte hade ett så kallat "security bond" med mig. Jag hade inte en aning om vad det var och jag blev alldeles rädd i hela mig. Vilken tur att snälla Sharon kom och redde ut allting. Vi blev klar ungefär kl 3 och då drog vi och shoppade på arbetstid!
Vi gick en liten sväng i staden någonstans och tog kort och lökade som bara tusan. Sen på kvällen kände vi oss tjocka, lata och hungriga så vi ringde pizzahut och beställde hemkört. Efter dryga 30 min kom en Indier på ca 150 cm och knappt 40 pannor upp till lägenheten med en stor väska med pizzor. Han såg så liten och hjälplös ut som bara små indier kan göra. Vi tyckte att han var värd lite dricks så han fick 1 S$.
På tal om indier så innehöll vårt förrförra inlägg lite falsk information. Vi skrev då att alla indier är vägarbetare, men så är icke fallet. De är byggarbetare också. Och det kryllar av dom! Men bara indier. Inte en enda kines som är varken vägarbetare eller byggarbetare.
Idag gjorde jag dessutom illa mig ordentligt. Jag satt på jobbet i min stol och gjorde i princip ingenting när jag plötsligt fick en snilleblixt att jag skulle hämta kaffe. Jag reste mig till 25 % ur min stol när det högg till i ryggen. Efter det har jag haft grymt ont i ryggen hela dagen. Jag känner mig verkligen gammal och stel. Stackars mig.

Här kommer lite bilder från gårdagens stadsvandring.



Det blev bara två för att internet är segt och jag är trött.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Har ni varit inne på Raffeles hotell?

Hade de tigar fortfarande i lobbyn?

Dags för lite afternoon Tea kanske!!

2009-10-01 @ 18:46:03
Postat av: Johannes

Tydligen jobbar Indierna som pizzabud också! Vi är nu uppe i 3 jobb, arbetsmarknaden är bred. Hur går det med förbättringen på ordersystemet?

2009-10-01 @ 19:40:27
Postat av: Anonym

Inga tigrar i lobbyn tyvarr, men en ganska cool vakt.

2009-10-02 @ 05:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0